פתרונות לבעיות רטיבות ועובש בקירות 

פתרונות לבעיות רטיבות ועובש בקירות
קיר עם עובש מרטיבות

בעיית רטיבות ועובש בקירות היא בעיה אסתטית וגם בריאותית. בבתים שבהם ישנה רטיבות ועובש הרטיבות עלולה להתפתח ולפגוע גם במבנה הבית עצמו. טיפול בבעיות של רטיבות ושל עובש הוא חובה לכל מי שבריאותו חשובה לו. כיוון שישנן סיבות שונות שיכולות להוביל לבעיית רטיבות ועובש בשלב הראשון יש לבצע אבחון ואיתור של מקור הבעיה ורק לאחר מכן להתחיל לפעול כדי למגר אותה.

איתור מקור הבעיה

השלב הראשון בדרך לפתרון הרטיבות והעובש הוא אבחון של מקור הבעיה. הבעיה של הרטיבות מגיעה פעמים רבות מצנרת המים כשהצנרת יכולה להיות סדוקה, שבורה, מפוצצת או שחוקה. כאשר הצנרת אינה תקינה הרטיבות יכולה להיות באזורים שונים של הבית ולאו דווקא במקום שבו מתחילה הבעיה ולכן חשוב מאד לזהות את המקור עצמו שמוביל לרטיבות ולעובש.

סיבה נוספת שיכולה להוביל לרטיבות ועובש היא התנפחות של הקיר בשל הלחות בחלל החדר. לרוב סיבה זו תופיע בחדרי המקלחת או בחדרים רטובים ואז הטיפול יהיה שונה מטיפול בצינורות כיוון שמה שגורם לרטיבות נמצא בחלל החדר עצמו.

פתרונות לבעיה

כדי לפתור את הבעיה יש לאתר אותה ולאחר מכן אפשר להחליט כיצד לפעול. במקרה של פיצוץ או פגיעה בצנרת יפעל האינסטלטור בשלב הראשון כדי לתקן אותה כשבהתאם לחומרת הבעיה כך יתבצע הטיפול (כלומר אם הבעיה היא נקודתית הטיפול יהיה נקודתי אך אם הצנרת ישנה ושחוקה יהיה צורך בטיפול מעמיק יותר). כיוון שכל בעיה היא שונה הטיפול שבה יתבצע באופן אחר ולכן חשוב לדעת שלפני שמתחילים לטפל ברטיבות או עובש יש לקבל הצעה לטיפול עצמו ולהבין את כל המשמעויות שלו אם יש כאלה (כמו למשל חציבה בקיר או אורך הטיפול).

אחת החברות המובילה בתחום האינסטלציה היא:

מיסטר אינסטלטור בבאר שבע
איינשטיין, באר שבע, 8453105
055-991-2088
https://www.mrplumber.co.il/

טיפול בקיר

לאחר תיקון המקור שמוביל לרטיבות או לעובש יש לטפל גם בקיר עצמו. אם בוצעו שינויים בקיר על ידי אינסטלטור הוא גם ידאג לכסות את המקום לאחר גמר העבודה, אך לעתים נשאר במקום קיר שנראה לא אסתטי (או שהצבע אינו אחיד עם צבע הקיר הקודם) ואז כדאי מאד לטפל בו בהתאם. מומלץ לברר עם האינסטלטור כיצד לטפל בקיר ולבחון שימוש בצבעים מיוחדים מונעי עובש. כמו כן אם מזמינים עוד אנשי מקצוע בנוסף לאינסטלטור אפשר לצפות שהם יעבדו בסנכרון ושיתוף פעולה ולברר כיצד כל אחד ייגש לטיפול ברטיבות ובעובש.

חברה לטיפול ברטיבות ועובש

כשמתגלה רטיבות או עובש בחדר יש לגשת לטיפול מהר ככל שאפשר. הרטיבות או העובש אינם נעצרים את ההתפתחות שלהם לבד וכל המתנה בטיפול יכולה להחמיר את הבעיה בבית. כדי להתחיל לטפל ברטיבות ובעובש הדבר הראשון שיש לעשות הוא לבחור חברה המתמחה בתחום לטיפול בבעיה.