לימודים בחו"ל – הצד הפרוצדורלי 

לימודים בחו"ל – הצד הפרוצדורלי
לימודים בחוץ לארץ

יציאה ללימודים גבוהים בחו"ל היא עניין שבשגרה בישראל, שכן אלפי ישראלים טסים מדי שנה למדינות אירופה, ארצות הברית, אוסטרליה וכד' לצורך לימודים אקדמאיים באחד ממוסדות הלימודים שם.

היציאה ללימודים בחו"ל כוללת בדרך כלל הכנה מסוימת. יש למצוא מוסד לימודים בו אתם מעוניינים ללמוד ואשר מעביר את הקורסים ומסלולי הלימוד שמעניינים אתכם, צריך להירשם ולהתקבל לאותו מוסד, למצוא דרך לממן את הנסיעות ושכר הלימוד, להוציא ויזה למדינה אליה אתם נוסעים, לדאוג למקום מגורים ביעד הלימודים שלכם ועוד. הרבה פרוצדורות והרבה עבודה מחכה למי שמעוניין לצאת ללימודים בחו"ל, אבל זה כמובן שווה את זה לגמרי – החוויה והתואר מחו"ל הם פרס ראוי עבור מי שמוכן לעבור את כל הפרוצדורה והבירוקרטיה הכרוכים בעניין.

לימודים בחו"ל – מאיפה מתחילים?

כל המטלות הללו עשויות להרתיע מעט ולהפחיד את מי שמעוניין להירשם ללימודים בחו"ל – מאיפה מתחילים? מה לעשות קודם? איך לא ללכת לאיבוד בתוך כל הבירוקרטיה?

ובכן, כדאי ומומלץ להתחיל מהדברים הפשוטים יחסית – החליטו על מדינה בה אתם מעוניינים ללמוד, כאשר שיקול מרכזי צריך להיות מוסד לימודים טוב אליו אתם יכולים להתקבל שבכלל מלמד את המקצוע שאתם מעוניינים ללמוד, וגובה מדפסות לייזר והמחייה באותה מדינה.

כך, עבור מי שמחזיק בדרכון אירופאי, לימודים במדינות אירופה עשויים להיות זולים מהרגיל, אך יש לשים לב באיזו שפה מועבר התואר – לא לכולם מתאים ללמוד שפה זרה ואז ללמוד בה תואר, לכן אולי כדאי להתמקד באנגליה, ארצות הברית, אוסטרליה או מוסדות דוברי אנגלית הממוקמים במדינות אחרות.
לאחר שהחלטתם על המדינה יהיה לכם הרבה יותר קל להחליט על מוסד הלימודים בתוך אותה מדינה. אחרי שמצאתם את מוסד הלימודים, אתם יודעים מהו היעד שלכם, ומכאן הכול יהיה הרבה יותר קל – הירשמו לאותו מוסד באמצעות האינטרנט, ולאחר שהתקבלתם התחילו לחפש מידע אודות האזור הזה ברשת. סביר להניח שתוך כמה דקות חיפוש תמצאו את הרשתות החברתיות של אותו אזור, ומכאן החיים באמת נהיים קלים יותר – קל מאוד להגיע לקבוצות שונות שלא אנשים שעתידים ללמוד איתכם או שכבר לומדים שם. ברגע שמצאתם כמה חברים חדשים, סביר להניח שהדרך למציאת דירה ואולי אפילו עבודה באזור תהיה קצרה וקלה הרבה יותר. גם לדעת שיש לכם כבר חברים או מכרים (גם אם אתם מכירים רק מבעד לרשת חברתית כזו או אחרת…) בעיר היעד שלכם יגרום לכם להרגיש טוב יותר ובטוחים יותר בכל הסיפור.

שמרו על גישה חיובית, ויהיה בסדר… בהצלחה!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *