כיצד לתת תחושה שהבית יותר גדול ומרווח ממה שהוא באמת? 

כיצד לתת תחושה שהבית יותר גדול ומרווח ממה שהוא באמת?
סלון מרווח

כל אחד ואחת חולמים על בית מרווח וגדול בו יוכלו להתנהל בחופשיות, לאחסן כמה חפצים שירצו וכמובן לארח ביד רחבה. אך מנגד, מצוקת הנדל"ן והמשבר הגלובאלי העולמי נותנים את אותותיהם גם בתחום זה, וגורמים לחלק נכבד מהאוכלוסייה, להקפיא באופן זמני את החלום על בית מרווח יותר.

אולם, אין זה אומר שלא ניתן להגדיל את החלל של מקום המגורים הנוכחי שלכם. תופתעו לגלות שישנם מספר דרכים פשוטות, בהן תוכלו לנקוט, על מנת לשוות לחלל מראה מרווח יותר. האלמנטים העיקריים שגורמים לבית להיראות מרווח יותר, הם השימוש באור ובחירה ברהיטים נכונים. מה הכוונה? מיד תגלו.

מהבחוץ אל הפנים ולהיפך – אפקט של פתחי אור

אור השמש הוא אחד האפקטים המשמעותיים ליצירת מראה של חלל פתוח ומרווח, משום שהוא נותן תחושה של חופש ולמעשה מאפשר לחלל הבית להתמזג עם החלל שבחוץ, שהוא כמובן, אינסופי. כניסה של אור לבית שלכם, תלויה בנתונים ההתחלתיים של מבנה הבית, אך יכולה להשתנות בקלות ע"י יצירת פתחים כאלו ואחרים.

למעשה, הכול תלוי בתקציב שלכם, ואם מדובר על תקציב מכובד יחסית, תוכלו לאפשר לעצמכם ליצור חלונות במקום חלקים מהקיר במיקומים אסטרטגיים, כמו חדר השינה, מעל הכיור במטבח, או בכניסה לבית ובסלון. אם התקציב לא גדול, תוכלו להסתפק בהחלפה של תריסים, לכאלו שניתן לאגף אותם בקלות ובכך לאפשר כניסת אור דרך כל חלל הפתח.

בחירה בריהוט מתאים – שימושיות והשגת מרחב

מלבד האפקט של האור, ניתן לבחור או להחליף פריטי ריהוט שונים, אשר יכולים לגרום לשינוי משמעותי במראה הבית שלכם. על מנת לבחור בריהוט מתאים יש להתייחס אל הריהוט הלא מקובע והריהוט המקובע בנפרד, ולנהוג בהם באופן שונה.

  • ריהוט לא מקובע – ריהוט זה הוא למעשה ריהוט שניתן להחליפו ואינו מקובע לרצפה או לקירות, כמו ארונות, ספות, שולחנות, מיטות וכדומה. כאשר ניגשים לבחור פריטים אלו ולהיעזר בהם להרחבת החלל בבית, יש לנצל את תנאי השטח ומתווה הבית ולהתאימו לרהיטים. למשל, בבחירת ארון יש לנצל את אפקט הגובה ולרכוש ארון צר יחסית, שגובהו מאפשר קיבולת מכובדת, או כאשר מדובר בשולחן לסלון, אין צורך לבחור דווקא בפריט קטן, אלא בפריט משתלב ועדין, המאופיין בקווים רכים ולא נוקשים.
  • פריטים מקובעים – הכוונה היא לפריט אשר מקובע לרצפה כמו אמבטיה, תא רחצה, שיש וארונות מטבח. בדומה לריהוט הלא מקובע, גם כאן עדיף לבחור ריהוט צר ככל האפשר, אך האלמנט המשמעותי יותר בקטגוריה זו, היא יצירת של מקשה אחת. למשל, כאשר חלל המטבח הוא קטן, אך נדרש משטח עבודה רחב, עדיך שהשיש יוצמד לקיר, מבלי ליצור שולחן או אי באמצע החלל, אשר יגרעו מהמרחב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *