לימודי תואר ראשון באנגלית במכללות – תחום מבוקש באסיה 

לימודי תואר ראשון באנגלית במכללות – תחום מבוקש באסיה
סטודנטית לומדת אנגלית

כאשר אנחנו ניגשים לבחור את התואר הראשון שנלמד, אחד השיקולים העיקריים העומדים לנגד עינינו הוא – "מה נעשה עם התואר" במובן של – איזו עבודה ניתן להשיג עם התואר שאנחנו מתכוונים ללמוד? האם הלימודים המפרכים לתואר ראשון ישתלמו גם בהכנסה העתידית שלנו?

בקטע הבא נציג מקצוע אחד מסוים אשר מהווה אמצעי פרנסה פוטנציאלי אטרקטיבי ביותר עבור בוגרי תואר ראשון באנגלית, אשר נחשב על פי רוב לתואר אשר אינו נושא תשואה גבוהה במיוחד, או במילים פשוטות יותר – אם מעוניינים במקצוע מכניס ומניב עדיף ללמוד כלכלה, משפטים או ראיית חשבון במקומו. ובכן, בשנים האחרונות עלה באופן ניכר הביקוש לבוגרי תואר באנגלית דווקא מכיוון לא כל כך צפוי – מדינות המזרח הרחוק.

כמו כל דבר במזרח הרחוק בשנים האחרונות, גם הביקוש לבוגרי תואר באנגלית מגיע בעיקר מסין, אך לא רק – גם בהודו, תאילנד ומדינות אסיאתיות קיים ביקוש הולך וגובר לבוגרי תואר באנגלית, וזה כמובן לצורך איוש משרות של מורים לאנגלית.

המזרח הרחוק אשר היה די רדום במהלך ההיסטוריה זוכה להתעוררות חסרת תקדים בעשורים האחרונים הן מבחינה כלכלית – תעשייתית, והן מבחינת רמת הפתיחות לעולם ומעורבות בקהילה הבינלאומית.

על כן, קיים צורך ממשי ללימוד אנגלית של מיליוני סינים, הודים, בורמזים וכד'. ההמונים במדינות אלו רוצים ללמוד אנגלית על מנת שיוכלו לצאת למדינות דוברות אנגלית ולעבוד או לעשות עסקים, וגם כמובן על מנת להעלות את רמת התיירות במדינות אלו ואת האופן בו מתקבלים שם אנשי עסקים מן המערב.
האופציה התעסוקתית הזו – ללמד אנגלית במדינות אסיה, היא מעניינת ואטרקטיבית במיוחד. במקומות מסוימים ניתן להרוויח משכורות יפות מלימוד ילדים או מבוגרים אנגלית. עבודה זו טומנת בחובה כמובן גם יתרון ברור נוסף – הזכות לטייל ולחוות מחייה בקרב תרבות זרה וכאן, מעניינת ואקזוטית.

בפועל, מזה מספר שנים ישראלים רבים מנצלים את האופציה המסקרנת הזו, ומלמדים אנגלית במדינות המזרח. במיוחד, ניתן למצוא ישראלים רבים אשר לימודי ומלמדים אנגלית בסין, הן בכפרים נידחים והן במרכזי הערים הגדולות. רובם ככולם מעידים כי מדובר בחוויה מעניינת ומעשירה מאין כמוה שכן הם מצליחים להאריך את טיולם באזור במספר חודשים ללא תוספת בעלות ולעיתים אף חוזרים לארץ עם סכום כסף נכבד בכיס.

אם אתם תלמידי תואר ראשון באנגלית באחת מן האוניברסיטאות או המכללות בארץ – שיקלו את האופציה הזו ברצינות. זו יכולה להיות חוויה מעניינת מאוד…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *