בדיקת תשתית חשמל לחורף- מהי ? 

בדיקת תשתית חשמל לחורף- מהי ?
חשמל בחורף

מחשבים, טלוויזיות, תאורה – כולם מהווים חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו והכל בזכותו של החשמל שמפעיל אותם. נוכחותו של החשמל בחיינו בולטת עד כדי כך שקשה לדמיין כיצד נראים היו חיינו בלעדיו. על מנת לאפשר את המשך שימושנו בחשמל לאורך כל השנה באופן יעיל ובמיוחד זהיר, מומלץ ואף חובה להסתייע בכישוריו של בודק חשמל  ולבצע בדיקות תקופתיות של תשתית החשמל הביתית או המשרדית. לאורך כל עונות השנה ובמיוחד בחודשי החורף, כאשר מזג האוויר הופך קר ובעקבות כך עולה צריכת החשמל באופן קיצוני, עולה הסבירות לסכנה בעקבות ליקויים בתשתית החשמל. בודק חשמל מקצועי יבחן את מערכת החשמל ויאתר ליקויים ותקלות שעלולים לגרום לשריפות ולהוביל לאסונות לא רצויים. בנושאים הרי גורל שכאלה לא כדאי לקחת סיכונים אלא להסתמך על מקצוענים בלבד. בודק חשמל- ככל שיהיה מקצועי יותר, כך הוא יהיה רשאי לבדוק ולתקן מתקנים חשמליים בעוצמות זרם גבוהות יותר, ואתם תוכלו להיות רגועים ובטוחים.

כיצד מתבצעת הבדיקה

כאשר אנו מדברים על החובה לבדוק את תשתית החשמל, הכוונה היא למעשה לבדיקת רשת חוטי החשמל העוברים לאורך הקירות ומתחברים לארונות החשמל. תפקידו של בודק חשמל הוא לבדוק את התקינות של מרכיבי התשתית הזאת, מהתקינות של לוחות החשמל הדואגים להעברת הזרם החשמלי , דרך בדיקת בטיחות של המערכת, לרבות איכות הארקת חוטי הרשת המרכיבים את התשתית וכלה בתקינות המתגים שדרכם מנותב החשמל לשימושנו. באחריותו של בודק חשמל לאתר ולתקן כל מפגע אופציונלי במערכת כמו למשל חוטי חשמל גלויים או שקעי חשמל פתוחים.

כדאיות בדיקת התשתית

כאמור לעיל, בדיקת תשתית החשמל לחורף תועיל לכם במספר היבטים. תחילה היא תשקיט את נפשותיכם מבחינה בטיחותית שהרי מערכת החשמל היא מערכת מסוכנת ואין להתעסק בה ללא הסמכה מתאימה. מעבר לכך, החורף הוא הזדמנות טובה לבחון גם את אופן השימוש שלכם בחשמל, והכוונה להיבט הצרכני: בודק חשמל מיומן ומקצועי יוכל להצביע בפניכם על טעויות אופציונליות בצריכת החשמל על ידיכם באופן שיוזיל את עלויות החשמל שאתם משלמים בעד שימוש לא נכון או לא יעיל. במקרה כזה יהיה מדובר בדרך כלל בפעולה פשוטה שתידרש מכם, כגון החלפת רכיב או מכשיר חשמלי כזה או אחר. לאורך כל עונות השנה אם כך, ובמיוחד לפני החורף, בודק חשמל הוא הגורם המוסמך לוודא עבורכם את תקינות התשתית החשמלית וכמובן לתקן כל ליקוי שיימצא במערכת, אם יהיה כזה. 

מדוע חשמל סטטי גרוע יותר בחורף ?

בדיקה תרמוגרפית

הבדיקה התרמוגרפית מטרתה לאתר כשלים במערכת החשמל בבית או במפעל והיא מתבצעת על ידי מהנדס חשמל מוסמך. מהנדס החשמל מגיע לבית או למפעל ומאתר חוטים שהטמפרטורה שלהם גבוהה מהנורמה הנהוגה בשוק. עבור בתי עסק בדיקת חשמל מסוג זה חיונית ועליהם לבצעה מכוח החיוב. שירותי הכבאות באותה עיר רשאים ובעלי אסמכתא לבקש בכל עת ולקבל כמובן אישור שהתבצעה במפעל בדיקה תרמוגרפית.

חשיבות הבדיקה

עבור רבים מאיתנו לא ניכרת חשיבות מיוחדת לבדיקה התרמוגרפית אך אם נבין את הסיכון שבאי-קיומה נוכל להתייחס ברצינות לחשיבות ביצועה. בדיקת חשמל תרמוגרפית מהווה גורם מניעתי-תקופתי חשוב בעזרתו ניתן למנוע מקרים של שריפה ואיבדון בנפש. בחלק מחברות הביטוח המטבחות בתי עסקים נהוג לבקש מבעל האתר אימות שבדיקת החשמל המדוברת בוצעה. מי מאיתנו רוצה להתעורר יום אחד אל תוך דליקה שנוצרה מחימום יתר של אחד החוטים בלוח החשמל? אני מניח שאף אחד, לכן הזדרזו ובצעו עוד היום בדיקה תרמוגרפית. כיום באפשרות הרשות המחוקקת לעכב קבלת רישיון עסק במידה ובעל העסק לא רוצה לבצע את הבדיקה המדוברת.