כיצד מבצעים הדברה למחסנים תעשייתים 

כיצד מבצעים הדברה למחסנים תעשייתים
הדברת מחסנים

הדברת מחסנים / הדברת מחסני מזון
ההדברה מיועדת למחסנים המכילים מזון, ולמחסנים המכילים סחורה כללית.

הטיפול נגד מזיקים במחסנים מצריך בניית מערך הדברה ברוח ההדברה המשולבת. כלומר, בטרם נפזר כימיקלים על גבי כל הסחורה ובכל רחבי המחסן, אנו נמליץ על נקיטת מספר פעולות:

בתחילה נוודא כי עוד בטרם הוכנסה הסחורה למחסן, המחסן וסביבתו נקיים משאריות מזון או כל סחורה שאוחסנה בו בעבר ועלולה להוות מקור להדבקה במזיקים. אחר כך, באמצעות שיטות ניטור נלמד מיהם המזיקים העלולים להיות בסחורה או שמצויים כבר במחסן או בסחורה, מהי כמותם, מידת התפשטותן ומיקומם במחסן או בצובר הסחורה.
לאחר שנקטנו בכל אמצעי הסניטציה והניטור וראינו כי אכן קיימת אוכלוסיית מזיק המתפשטת במחסן ניישם אחת מתוך מספר שיטות הדברה עיקריות הקיימות לצורכי הדברה במחסנים.

שיטות ההדברה תותאמנה למזיק ומיקומו לפי ממצאי הניטור.

להלן ארבע שיטות ההדברה העיקריות להדברה במחסנים:
איוד
איוד מוגדר כהכנסת גז המאושר לשימוש תברואי לחלל סגור למטרות הדברה.
משמש להדברת חרקים הנמצאים בשקי מזון כגון אורז, קמחים למיניהם ועונה על הצורך בהחדרת הגז לתוך הסחורה עצמה שם מצויים המזיקים.
ניתן לבצע איוד מחסנים, אוניות, ומבנים בלי כל צורך להזיז או לרוקן את התכולה מתוכם.
הגז עימו משתמשים בתהליך האיוד אינו שאריתי ומכאן יתרונו וגם חסרונו. לאחר שחרור הגז, לא נמצא שאריות מן החומר הגזי על גבי הסחורה אולם באם תתרחש הדבקה נוספת, אוכלוסיות החרקים יתפתחו באין מפריע.

עישון
עישון הינו פעולה שבה מתפזרים חלקיקי חומרי הדברה מוצקים בחלל.
העישון מיועד למחסנים גבוהים בהם יש צורך להגיע ביתר קלות לכל שטח הפנים של המחסן, מתוך הנחה שחרקים רבים מטילים את ביציהם בסדקים המצויים על דפנות המחסן.
חסרונו של העישון הוא בכך שעם אוורור המחסן, יורדת מאוד יעילותו.
ערפול
ערפול מוגדר כפיזור חלקיקי נוזל זעירים (1-50 מיקרון) של חומר הדברה בחלל.
מיושם בעיקר במחסנים גדולים שאינם חסומים בסחורה.
בשיטה זו יוצרים מעין ערפל של חלקיקי חומר הדברה שמפוזרים בכל שטח המחסן ונדבקים לקירותיו.
באופן כזה ניתן ליישם כמות רבה של חומר בנפח זעיר על פני שטחים נרחבים. למרות גודלן הזעיר של טיפות הערפול, הן אינן חודרות אל תוך סחורה וביישום לא בטיחותי יכולות להזיק למדביר המבצע את הטיפול ולסובבים אותו.

ריסוס
ריסוס הינו פיזור של חומר הדברה נוזלי בטיפות גדולות.
מיועד למחסנים בהם אנו מעוניינים לבצע הדברה ברצפת המחסן וקירותיו עד לגובה 2-3 מטרים.
משמש בדרך כלל כהכנת המחסן לקבלת סחורה חדשה. יתרונותיו של הריסוס הם בכך שניתן ליישם כמות גדולה מאוד של חומר ביחס לשטח המטופל וכמו כן יעילות החומר הינה לזמן ממושך יותר.

מידע נוסף על הדברה במחסנים

הדברת חרקים תברואית

הדברת חרקים תברואית מוגדרת כ-הדברת חרקים מזיקים, המצויים בסביבת מגורי האדם. בהדברה זו בדרך כלל לא מדובר על צמצום האוכלוסייה של החרקים או הפחתתה למצב שאינו מזיק כלכלית (כפי שנהוג בהדברה חקלאית) אלא השמדה מוחלטת של המזיקים. כמו כן בהדברת החרקים התברואית מהירות ביצוע הפעולה צריכה להיות מיידית! לא ניתן ליישם בהדברה מסוג זה שיטות הפועלות בטווח הארוך תוך הורדה הדרגתית של המזיק אלא אם כן שיטות אלו מופעלות בשילוב עם שיטות אחרות הנותנות מענה מיידי להדברה.

חשוב לבחור בחברת הדברה נכונה יעילה ואמינה ובעלת תעודות הכשרה מתאימות לביצוע העבודה !
הדברה הוא עסק למקצוענים בדקו היטב לפני הזמנת אנשי המקצוע !