כיצד לבחור מבין ריבוי המכללות השונות 

כיצד לבחור מבין ריבוי המכללות השונות
סטודנטים במכללה

שוק הלימודים בישראל מכיל כיום אינספור מכללות שונות המתמחות בתחומים שונים וממוקדים, או בכמה נושאים כלליים. כך, ניתן למצוא מכללות ייעודיות המתמחות בלימודי מנהל עסקים, לימודי חינוך והוראה, לימודי חשבונאות וכד'. כמו כן, קיימות מכללות רבות בהן ניתן ללמוד תואר במגוון רחב של מקצועות שונים, בדומה לאוניברסיטאות השונות.

עבור מי שמעוניין להתחיל את דרכו האקדמאית ולצאת ללימודי תואר ראשון, לימודי תעודה או לימודים מקצועיים בתחום כלשהו, כיצד כדאי לבחור ולברור בין המכללות השונות? הנה כמה נקודות מרכזיות לשים עליהן דגש במהלך בחירת המכללה המתאימה ביותר עבורכם:

  • מיקום גאוגרפי – ההיצע הרב של מכללות בארץ הופך את החיים של הסטודנטים לקלים יותר. ניתן כיום למצוא מכללות בהן ניתן ללמוד כמעט כל נושא בכל רחבי הארץ, ממטולה (מכללת תל חי הסמוכה) ועד אילת (קמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון מבאר שבע). כך, כאשר אתם מחפשים מכללה ללמוד בה, לא תצטרכו ללכת רחוק. בחרו במכללה הקרובה יחסית למקום מגוריכם, עדיף כזו שתוכלו להגיע אליה בקלות באמצעות אופניים או בהליכה. זה מאוד יקל עליכם כאשר תוכלו לישון עוד כמה דקות בבוקר, במקום לדאוג לשעה וחצי של נסיעות בתחבורה ציבורית.
  • תחום התמחות – בהתאם לתחום אותו אתם מעוניינים ללמוד, כך תחפשו את המכללה המתאימה עבורכם. אם אתם מתעניינים בלימודי מנהל עסקים למשל, קחו בחשבון כי במכללות המתמחות במנהל עסקים סביר להניח שתיהנו מעושר ומגוון רב יותר בקורסים הקשורים לתחום מאשר במכללה או אוניברסיטה אשר בהן מנהל עסקים זה רק עוד תחום נוסף בין רבים אחרים.
  • רמת המכללה ורמת הלימוד – כאשר מצאתם מכללה שמתאימה לכם פחות או יותר, נסו לברר קצת יותר אודותיה ואודות ההיסטוריה שלה והאנשים העומדים בראשה. במקרה של המכללות המפורסמות יותר דוגמת המכללה למנהל או הבינתחומי המצב יותר ברור וידוע, אך אם אתם מתעניינים במכללה מעט פחות ידועה ומוכרת, בררו היטב לפני ההרשמה כי מדובר במכללה ראויה בעלת סגל טוב ובעל שם, ותחת הנהלה סבירה. יש כיום כל כך הרבה מכללות, עד כי נשמעו לא מעט מקרים של מכללות אשר התגלו כאחיזת עיניים או אפילו נסגרו באמצע שנת הלימודים.

לסיכום, לפני שאתם נרשמים למכללה כזו או אחרת ערכו בירור מקיף, כך שתהיו בטוחים שאתם מגיעים למקום הנכון והמתאים ביותר עבורכם לשנים הבאות…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *