שיטות טיפול להסרת שיער 

שיטות טיפול להסרת שיער
פעולת הסרת שיער

אין מה לעשות, רוב הגברים אינם מתחבטים בסוגיות קיומיות כגון הסרת שיער אבל הנשים מוזמנות להתנחם, שכן צרת רבים היא חצי נחמה. חברה שסוגדת לעור חלק משיער לא מותירה ברירות רבות ומכאן הדרך להסרת שיער בשיטות שונות קצרה מאוד. להלן השיטות העיקריות להסרת שיער.

הסרת שיער בלייזר

הסרת שיער בלייזר נעשית באמצעות קרן אור. לפני התהליך ימשחו על המטופל ג'ל ומכשיר הלייזר יועבר על האזור בו רוצים להסיר את השיער. מכשיר הלייזר מייצר פולסים אשר נצמדים לחומר הפיגמנט המעניק צבע לעור ונקרא מלנין, (המלנין נמצא בריכוז גבוה בשערות) באמצעות התהליך המלנין הנמצא בשערה מתחמם והיא תוליך את החום עד לשורשיה.

על ידי פעולה זו, נגרם נזק לשורשי השערות והן פשוט נושרות. ישנם סוגים שונים של מכשירי לייזר אבל יש לדעת כי הם אינם מסוכנים, אינם פוגעים במקומות אחרים בגוף וגם אינם משחררים שום קרינה המסוכנת לאדם.

מכשיר הסרת שיער בלייזר הינו מכשיר רפואי לכל דבר ועניין ורק איש מקצועי כגון רופא ואחות מוסמכים להפעילו.

ישנו מכשיר נוסף, הוא מכשיר IPL  בו מוסמכות להשתמש גם קוסמטיקאיות והוא איננו מצריך אנשי מקצועות רפואיים. מכשירים להסרת שיער בלייזר יקרים בהרבה ממכשירי האיי.פי.אל שכן הם מתקדמים יותר מבחינה טכנולוגית.

האם הסרת השיער היא לצמיתות? לא בטוח. מה שכן בטוח שמדובר על הסרת שיער לטווח ארוך של זמן, הסרת השיער בלייזר מביאה לדילולו והופכת אותו להרבה יותר דק ממה שהיה לפני כן.

תהליך הסרת שיער בלייזר אורך מספר טיפולים – לרוב מדובר על שמונה עד שנים-עשר טיפולים והרווח בין הטיפולים הוא בין חודשיים עד שלושה. במרווח זמן זה, צומחת השערה שוב. ישנם מקרים בהם המטופל יזדקק למספר מופחת של טיפולים להסרת שיער בלייזר, העניין תלוי בדלילות השיער כאשר זמן הסרת שיער בלייזר תלוי מאוד בגודל האזור המטופל .

שאלת השאלות היא האם הסרת שיער בלייזר אכן כואבת? התשובה היא שלרוב לא יחושו המטופלים כאב אבל העניין תלוי ישירות בסף הכאב של כל מטופל ומטופל וכן ישנו קשר לאזור המטופל. הסרת שיער בלייזר באזור הרגליים תהיה יותר "נעימה" מאזורים אחרים יותר רגישים ותמיד ניתן למרוח לפני הטיפול חומר מאלחש. הסרת שיער בלייזר ניתן לבצע בכל מקום בגוף בו צומחות שיערות.

שיטות נוספות להסרת שיער:

הסרת שיער באמצעות שעווה

הסרת שיער באמצעות שעווה ביא בעצם הסרת שיער תת-עורית באמצעותה השיער יוסר מן השורש. ההליך נעשה באמצעות מריחת שעווה על העור, השעווה יכולה להיות קרה או חמה, ועם כיוון צמיחת השיער. את האזור מכסים עם נייר או אפילו בד, מצמידים היטב לעור ומושכים אותו כנגד הכיוון בו צומח השיער. את הסרת השיער עם שעווה ניתן לבצע גם בבית וגם אצל קוסמטיקאית, בסך בכול מדובר על תהליך די פשוט שאיננו מצריך מומחיות או מיומנות רבה.

בשל הגירוי העלול להיווצר בעור מומלץ קודם לכן לפזר עליו טלק. מכיוון שלא כל השערות נמרטות בפעם אחת, כדאי לחזור על ההליך פעם שנייה. הסרת שיער באמצעות שעווה היא איננה לצמיתות ולאחר כשלושה שבועות תצמח תצמחנה השערות שוב ולכן יש לחזור על התהליך.

שאלתם מהם האזורים בהם ניתן לבצע הסרת שיער באמצעות שעווה ? למעשה כל אזור בו צומחות שיערות כגון רגליים, בטן, גב, בית שחי ואיזור הערווה. אזורים אחרים, אשר רגישים יותר , כמו הפנים , מומלץ להסיר בהם את השיער באמצעות שעווה קרה ולא חמה. ניתן למצוא כיום ברשתות השיווק סוגים שונים ומגוונים של שעווה וכול שנותר הוא לחמם את השעווה לפני שמשתמשים בה.

הסרת שיער באמצעות גילוח

את הסרת השיער באמצעות גילוח מומלץ לבצע בעת תהליך הרחצה במקלחת או לאחר השהות באמבטיה, אז השיער רך יותר וקל יותר לגילוח. לפני התהליך כדאי למרוח את האזור במרכך שיער כלשהו, קרם גוף וכמובן קצף גילוח. ברשתות השיווק ניתן למצוא סוגים שונים של קצף גילוח גם לנשים. לאחר סיום התהליך יש למרוח את האזור בקרם גוף שאינו מכיל אלכוהול על מנת שהאזור יהיה פחות מגורה. את תהליך ה\סרת השיער בגילוח מבצעים באמצעות סכיני גילוח המיועדים לנשים אך ניתן גם לבצע באמצעות סכיני גילוח לגברים, ההבדל זניח.

הסרת שיער באמצעות מכונת מריטה חשמלית

המכשיר החשמלי מסיר את השערות מן השורש אך מדובר על תהליך די כואב שאיננו מיועד לשערות קצרות מדיי. המכונה מורטת את השיער באמצעות דסקיות, השיער נצמד אליהן וכך הוא נמרט. יש לחזור על התהליך לאחר שבועיים או שלושה שבועות וניתן להסיר את השיער המיותר מכל חלקי הגוף. מחירי מכונות אילו איננו זול במיוחד ובין החברות המובילות המייצרות אותם ניתן להזכיר את פיליפס ובראון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *